tankar,

hej, idag har jag börjat med en helt ny blogg. vill börja om med nya ord och nya tag.
nya meningar och mer känslor.  att börja om för mig är väldigt svårt. mycket känslor,tankar och tårat har funnits och fällts, för någon som inte ens förtjänar det. mina dagar under tiden som gått, har varit helt upp och ner. ett par månader sen, så hade jag funnit någonting som folk kallar kärlek, det jag idag kallar, '' svek '' . sommaren hade nästan tagit slut och alla mådde bra, jag mådde bra. de sena nätter, de underbara kyssar och den varma känslan, fanns där. hela tiden. minnen sitter kvar till idag, och det har nu gått ett bra tag. de skratten och de tårar vi fällde tillsammans, det var äkta. mycket som hände under den tiden, har fått mig att stå där jag är idag, högst upp. jag tänker tillbaka på väldigt mycket, men jag försöker glömma. nu är min tid somsakt bra, och jag låter inte någon, sänka mig eller mitt förtroende för mina vänner eller musik. det är det som håller mig vid livet idag. mina vänner,familj och musiken.





nu går jag sista året i nian. livet bara leker och sommaren närmar sig. alla fester, mopedåkning, musiken, vänner, sena kvällar på stranden, ja man bara väntar. men det jag ser fram emot mest, är min klassresa. vi ska snart åka till spanien. jag och hela min klass, det kommer bli underbart. nu på sista tiden är det många som har funnit andra vägar och det har varigt mycket bråk mellan oss, bland mig och mina bästa vänner. jag förstår inte, jag orkar inte heller. jag har sex stycken som jag verkligen umgås med. alla är lika underbar, men vi har fått nog av varandra. det gör ont att skriva de orden, med det är bara sanning. mina flickor. för några dagar sen, pratade jag och en av mina vänner om hennes stora kärlek i livet, hennes familj och hur hon har det. jag klarar det inte. jag såg hur tårarna bildades i hennes underbart vackra ögon, jag mådde dåligt. vad skulle jag gjort? jag förstår inte och jag kan inte hjälpa till. det är så svårt och jobbigt att se någon man bryr sig om må dåligt. det gör det inte lättare för mig. man försöker förtränga dåliga saker som har hänt och som kommer hända. men det är svårt. jag hoppas att denna resan kommer göra susen. för vi behöver varandra.  efter den tio dagars klassresan kommer balen. den kvällen vi kommer minnas. äta god mat, dansa och bara ha det trevligt. har bestämmt mig för att klä upp mig litegranna. men det blir inte mycket. jag måste säga att jag kommer sakna min klass väldigt mycket. vi har gått igenom fyra år tillsammans snart. de är som om vi vore en familj, det som är synd är att alla går skilda vägar.


jag har bara lust och spotta på skolan just nu. det är så mycket. bråk,tjafs,läxor,regninga dagar? jag orkar allvarligt talat inte. och det är nu man ska ta i på riktigt. det är nu man ska söka gymnasie! jag har sökt och det är till musikal. det är någonoting jag vill hålla på med i livet, musik. det väcker verkligen alla känslor i mig. kvittar vad det är för musik, R&B, hip hop, ragge, funk, pop, rock, techno. spelar ingen roll. allt går in i mitt hjärta. det jag faller hos när det gäller musik, det är inte låten, utan det är mer texten. jag vet inte varför, jag må va tokig, men det är så sant det bara kan bli. jag är inte bra påatt sjunga, men det behöver jag inte heller, jag kan komma långt, bara man har viljan.

om vi ska prata om kärlek, då är inte jag den man ska prata med. jag förstår inte ens vad det är. jag har varit kär, och jag vill bli det igen! utan att bli sårad, utan attt gråta hela nätterna. kan någon visa mig vad det är, vad man kan känna och vad äkta kärlek är?.. finns det någon som verkligen vet vad det är? jag vill ha någon som kan finnas vid min sida alla mina dagar, vem vill inte det? en pojke som verkligen gör mig glad, som man kan skratta med och som skyddar mig. finns det någon för mig. jag bara hoppas.

idag så var jag inte i skolan. har hänt massa annat, men det hinner jag inte skriva nu. ska sussa snart. kan bara säga att färjesta, värmlands hjärta och stolthet. vann guld! *stolt värmlänning* .
xoxo alla läsare!

Kommentarer
Postat av: hampus

stå på dig tjejen!

2009-04-09 @ 13:19:29
Postat av: p

tack , hampus? (:

2009-04-09 @ 15:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0